2009. január 3., szombat

Prágai konferencia – új infók

Korábban már jeleztem, hogy Prágában készül valami, méghozzá egy workshop a Social and Religious Development of Egypt in the First Milennium BCE címmel. Az időpont továbbra is szeptember 1-4, de egy müncheni doktorandusszal beszélgetvén új információkhoz jutottam. Eszerint a workshop nem is workshop, hanem szimpózium. Ráadásul az illető olyan felhívást kapott, amelyben az absztrakt leadási határideje április 30. helyett március 31.
Ezt az információs zavart tisztázandó kapcsolatba léptem a prágai kollégákkal és az egyik szervező, Filip Coppens válaszlevelében elmagyarázta, hogy a rendezvényt csak adminisztratív és finanszírozási okokból hívják műhelynek, azaz workshopnak, valójában szabályos nemzetközi konferencia lesz 20 perces előadásokkal és azt követő vitákkal. Vagyis akit a műfaj riasztott el eddig, az gondolja újra a részvételt és jelentkezést! Minden egyébről (tematika, jelentkezési feltételek) már írtam, de ismétlésképpen ajánlom a szimpózium hivatalos oldalát a Cseh Egyiptológiai Intézet honlapján. A határidő pedig továbbra is április 30.

Megjegyzendő, hogy a prágai rendezvény ugyanabban a hónapban lesz, mint a budapesti ICYE, úgyhogy húzzunk bele, ha nem akarjuk, hogy bohém szomszédaink elszipkázzák a potenciális résztvevőket. (Másrészről az Első Évezred tematika engem is jobban felcsigázott, mint a gazdaságtörténet, így lehet hogy magam is elcsábulok… A két konferencia persze elvben nem zárja ki egymást!)

2 megjegyzés:

Fejes László írta...

Én pont mostb jártam Prágában, és láttam ezt a kiállítást: http://www.nm.cz/vystava-detail.php?f_id=202

Nem túl terjedelmes, anyaga a cseh(szlovák) egyiptológusok által végzett ásatásokból került ki. Azt nem tudom megítélni, hogy szakmailag milyen, de kellemes volt az adagolt információ mennnyisége: informatív, ugyanakkor nem kellett regényeket olvasni.

Állítólag a Náprstkovo muzeumban szinte mindig van valamilyen egyiptológiai kiállítás, sőt, az időszaki kiállítások szinte mindig egyiptológiai témájúak. A múzeum az óvárosban, a Betlehem téren van, Husz János temploma mellett.

Egedi Barbara írta...

Köszönjük a linket és a beszámolót. Örülök hogy tetszett a kiállítás.

A cseh egyiptológia egyébként nagyon erős, izgalmas ásatásaik vannak és elég nagy intézetük.

(Ha esetleg téged, mint nyelvészt személy szerint érdekel, egy darab nyelvész-egyiptológusuk is van, csak ő éppen Berlinben vendégeskedik egy 2 éves szerződéssel)