2008. november 22., szombat

Technikai újítás a blogon: Könyvtárak

Oldalsó linkgyűjteményünket praktikus megfontolásokból egy újabb kategóriával egészítettem ki, mégpedig a legfontosabb könyvtárak katalógusainak (ill. hozzájuk kapcsolódó bibliográfiai adatbázisok) linkjeivel. Ennek megfelelően felvettem otthonról az asszír tanszék és a MTA könyvtárát (az egyiptológiai tanszék könyvtári katalógusa legjobb tudomásom szerint on-line nem hozzáférhető), külföldről pedig azokat, melyek tapasztalataim szerint a leghasznosabbak: könyvtárként a müncheni Staatsbibliothek és az Universitätsbibliothek, a leideni egyetem könyvtára (benne a NINO gyűjteményével); adatbázisként pedig az Aigyptos, ill. a DAI és a chicagoi Oriental Institute bibliográfiai (a Dyabola előfizetős, úgyhogy nem linkeltem be). A linkek minden egyes esetben közvetlenül a katalógusokra mutatnak, hogy minél gyorsabban lehessen keresni, s nem pedig a könyvtárak, ill. az adatbázisok nyitólapjára. Remélem, hasznosak lesznek e linkek Olvasóinknak.

5 megjegyzés:

Egedi Barbara írta...

Az egyiptológiai tanszék könyvtára nemcsak on-line nem hozzáférhető, hanem egyáltalán nincsen elektronikus katalógusa.

Kasuteh írta...

Még nincsen katalógusa, de készül, már a "G"-nél tartunk és ha lenne még több segítségünk, még gyorsabban haladnánk.
Ajánlom felvételre a HEIDI-t is a katalógusok közé, ugyanis, ami ott nincs meg, az nem is létezik. ;)= Szerintem.

Egedi Barbara írta...

Először is: köszönjük a tippet, megfontoljuk.
Másodszor: tudom én, hogy Ti mennyit és milyen hősiesen dolgoztok a tanszéki könyvtárban, de gondolom sejted, hogy elektronikus katalógus alatt mit értek. Egy mindenki által böngészhető, sokfunkciós keresővel ellátott on-line katalógust.
Voltak idők, amikor lehetett volna ilyet készíteni, de a lehetőség elszállt... egyelőre...

Simon Zsolt írta...

Ehhez én csak annyit fűznék hozzá, hogy az asszír tanszék e problémát kifogástalanul megoldotta. Pedig ott jóval kevesebb számú diák és oktató volt és van...

Egedi Barbara írta...

Jelentem, a Heidi-t felvettem.